2021./2022. M.G. 2. SEMESTRIS

2021./2022. M.G. 2. SEMESTRIS

1.c klases skolēni skatās  filmu “Vecā dārza noslēpums”

Latviešu filma “Vecā dārza noslēpums” ir  piedzīvojumu stāsts visai ģimenei.
Skolēni ar aizrautību sekoja līdzi filmas notikumiem par to, kā uzņēmējs Kārlis ar viltīgiem paņēmieniem vēlas iegūt vecā Armanda dārzu, lai tajā it kā uzceltu veikalu.
Armanda lielajā dārzā spēlējas bērni, kaut gan Armandam tas nepatīk. Viņš cenšas bērnus no dārza aizdzīt. Viņu attiecības izmainās, kad bērni uzzina, ka  Armanda dārza pārdošanu cenšas panākt uzņēmējs Kārlis, un sāk veco vīru aizstāvēt.
Iecere par veikala būvi ir tikai viltīgs gājiens, īstenībā uzņēmējs Kārlis ar saviem sabiedrotajiem grib pavisam ko citu. Kāds ir vecā dārza noslēpums?
Aizraujoši bija sekot līdzi noslēpumainajiem notikumiem un bērnu piedzīvojumiem. Filma lika padomāt par draudzību un palīdzēšanu citiem.


“Klusētāji” – izrāde par klusēšanas sekām

Aprīlī mūsu skolā viesojās Istabas teātris – Anta Aizupe, Oskars Florencs – Vīksne un Jānis Znotiņš – ar izrādi “Klusētāji”.

Tā stāsta par cilvēku vienaldzības un klusēšanas sekām. Izrādes darbība norisinājās trīs klases telpās, stāsta varoņiem mainoties vietām un ik pa laikam sastopoties. Tādejādi 8.b, 9.a un 9.b  klases skolēni redzēja to pašu un tomēr citu izrādi.

Skolēniem bija iespēja uzzināt, kāds ir Santas, Krišjāņa un Ikara skatupunkts uz kādu satraucošu notikumu, kas ar viņiem atgadījies laikā, kad viņi mācījās vienā klasē, kas viņiem lika tā rīkoties, ko viņi gribētu mainīt un kā viņi šodien sadzīvo ar pagātnē pieņemtajiem lēmumiem, jo viss būtu izvērties citādi, ja viņi izšķirošajā brīdī nebūtu izvēlējušies klusēt.

Mums izrāde ļoti patika, to noskatīties iesakām  arī citiem!


“24.maijā 8.a klases skolēni piedalījās orientēšanās spēlē “Tūkstošgades stāsts “Turaidā””.

Pie  Turaidas pils mūs sagaidīja gide, kura pēc īsas instruktāžas 5 komandām izdalīja orientēšanās spēles maršruta kartes. Uzdevuma mērķis bija atrast 15 objektus un apkopot apvidū esošo noslēpto informāciju. Izglītojošajā spēlē skolēni parādīja iepriekš apgūtās prasmes orientēties apvidus kartē. Meklējot interesantākos muzeja objektus, uzzinājām vēsturiskus stāstus un leģendas. Turaidas muzejrezervāta teritorija bagāta ar arheoloģijas, arhitektūras, vēstures un mākslas pieminekļiem, kuri stāsta par notikumiem vairāk nekā 1000 gadu garumā.

Piecas komandas  izvirzīja mērķi un izstrādāja taktiku, lai veiksmīgi tiktu galā ar uzdevumiem un iepazītu pils vēsturi. Beigās komandas tika apbalvotas ar diplomiem. Viena no komandām ieguva gandrīz  maksimumu – tikai 3 punkti no 88 punktiem. Gide  bija “šokēta” par tik labu rezultātu!

Sarežģītākie uzdevumi  bija monētu skaitīšana “Lībiešu mājā” (141 monēta) un Galvenā Torņa pakāpienu skaitīšana (139 pakāpieni). Grūti bija Livonijas kartē iezīmēt robežas. Gide apstiprināja, ka mēs esam ļoti talantīga klase! Nobeigumā gide mums apsolīja nākošajam gadam sagatavot grūtāku trasi.

Lūk, mūsu atziņas atziņas par piedzīvoto Turaidas muzejrezervātā:

  • “Ekskursija man ļoti patika, jo pirmo reizi redzēju Turaidas pili”;
  • “Interesanti bija atrast Turaidas pils galveno Torni un saskaitīt pakāpienus.;
  • “Ar interesi noskaidroju 10 dažādas zāļu tējas  muzeja pirtī”;
  • “Pagrūti bija ar trešās zivs atrašanu Zivju mājā”;
  • “Nomaldījāmies no maršruta, bet jautri bija uzkāpt kalnā atpakaļ”;
  • “Domāju, ka tas bija labi pavadīts laiks kopā ar klasi, darbojoties komandās”;
  • “Labprāt vēlreiz atgrieztos šajā vietā!”;
  • “Man ir dubults prieks , jo es savā dzimšanas dienā biju ekskursijā un biju uzvarētāju komandā!”


1.a klases skolēni skatās animācijas filmu “BIZE UN NEGUĻA”

1.a klases skolēni skatījās animācijas filmu “Bize un Neguļa”, kas stāsta par meiteni Bizi un viņas iedomu draugu Neguļu. Bize un Neguļa gaida ziemas brīvdienas, bet tad pasaulē ierodas Brālītis, un viss apgriežas ar kājām gaisā. Vecākiem vairs nav laika iet ar Bizi uz slidotavu. Ciemos atbrauc vecmāmiņa.

Bize un Neguļa izdomā plānu, kā Brālīti un Vecmāmiņu aizsūtīt lidojumā uz Mēnesi un atgūt vecāku uzmanību.

Filma saņēmusi Lielā Kristapa balvu par labāko animācijas filmu, labāko režiju un labāko scenāriju.

Skolēniem bija iespēja padomāt par nedrošību un mācīšanos no savām kļūdām, par mācīšanos atvainoties.


3.b klase iepazīstas ar Rīgas Motormuzeju

2016.gada 1. jūlijā ar seno spēkratu parādi un sarkanās lentas simbolisku pārgriešanu svinīgi tika atklāts rekonstruētais CSDD Rīgas Motormuzejs, kļūstot par Baltijā lielāko un modernāko vēsturisko spēkratu muzeju Baltijā.

Maijā 3. b klase iepazinās ar Rīgas Motormuzeju un piedalījās radošajā darbnīcā “Atlecošā bumbiņa.”

Uzzinājām daudz jauna gan par automašīnām, gan par gumiju – tās atklāšanu, īpašībām un daudzveidīgo pielietojumu ne tikai auto industrijā. Uzzinājām arī to, kas un ko no gumijas ražoja Latvijā. Jutāmies kā īsti laboranti –  izgatavojām paši savu atlecošo bumbiņu.


3.a klase – Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā

Maijā 3.a klases skolēni viesojās Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejā  un piedalījās nodarbībā “Iepazīsti un uzbūvē tvaika lokomotīvi”.
Vispirms iepazināmies ar tvaika lokomotīves uzbūvi, apskatot gan īstas muzeja krājumā esošās lokomotīves, gan noskatoties videomateriālus. Uzzinājām par tvaika dzinēja darbības principiem un to, kā tvaiks iekustina riteņus. Nodarbības otrajā daļā katrs dalībnieks salika savu šaursliežu tvaika lokomotīvi no kartona trafareta. Bija iespēja uzzināt kādas lokomotīves braukušas, kādas būvētas Latvijā, kāpēc sākumā tām doti vārdi un ar ko bānītis atšķiras no citām lokomotīvēm.
Pēc radošas nodarbības paši izzinājām dzelzceļa nozīmi. Uzzinājām, uz kurām Latvijas vietām var doties ar vilcienu, kādi drošības noteikumi jāievēro dzelzceļa stacijā un arī vilcienā. Paši būvējām savu dzelzceļu ar stacijām.


Izrāde “Sarkangalvīte un vilks” Latvijas Nacionālajā teātrī

2.c klases skolēni 26.maijā skatījās Latvijas Nacionālā teātra izrādes ,,Sarkangalvīte un vilks” ierakstu.
Senā un visiem zināmā pasaka bija skatāma jaunās skaņās. Tā bija pavisam mūsdienīga.
Izrāde mums ļoti patika! Patika mednieks, jo viņš palīdzēja vecmāmiņai un Sarkangalvītei.
Sarkangalvīte, bija jautra, drosmīga, skaisti dziedāja, sadraudzējās ar meža iemītniekiem.
Meža dzīvnieki bija smieklīgi, arī zaķis bija liels, apaļs un smieklīgs.
Vilkam bija laba balss, un viņš lieliski lēkāja.
Lūk, tāda izrāde mums patika!


Mūs priecē mūziķis Dagnis Roziņš

Pēdējā skolas dienā pie mums skolā viesojās mūziķis Dagnis Roziņš. 7. – 12.klašu skolēnus veldzēja skaistā Dagņa Roziņa balss un uzmundrināja mūziķa uzmundrinošie novēlējumi. Īpaši 12.klases skolēnus, jo viņiem šodien skanēja pēdējais zvans.
Dagnis Roziņš ir ne tikai dziedātājs, X-faktora zvaigzne un grupas “Citi Zēni” dalībnieks, bet arī talantīgs saksofonists.
Mazliet uzzinājām par pašu mūziķi, klausījāmies viņa skaistajā balsī un – ekskluzīvi! – piedzīvojām viņa dziesmas pirmatskaņojumu. Zālē bija brīva un atbalstoša atmosfēra. Mūziķis mūs uzslavēja par labu ritma izjūtu.
Līdz ar Dagņa Roziņa labajiem novēlējumiem ieskanējās pēdējais zvans 12.klases skolēniem. Šī diena būs neaizmirstama visiem, kas bija te un tagad klātesoši.


Melngalvju nama pagātnes liecības

  1. gada 24.maijā 2.b klases skolēni apmeklēja Melngalvja namu.

Mums gida pavadībā tika atvērtas durvis uz tālo pagātni – 14.-17.gadsimtu, kad tapa Rīgas Melngalvja nams. To pilnībā iznīcināja Otrajā pasaules karā.
Iepazināmies ar visām Melngalvju nama telpām, tajā skaitā arī ar pagrabu, kas ir saglabājies kopš senajiem laikiem.
Skatījāmies vēsturisku filmu par Melngalvju nama vēsturi un uzzinājām, ka Melngalvju namu apmeklējušas  ievērojamas personas.
Izrādās, ka ēkas nosaukums ir radies no tās īpašniekiem – Melngalvju brālības –, kuras galvenais simbols bija melnādaina cilvēka galva, attēlojot svēto Maurīciju.
gadā Melngalvju nams tika uzcelts no jauna. Brīnums, ka pie sienas ir saglabājies vēsturiskais pulkstenis, kuru iznesa no ēkas ugunsgrēka laikā Otrajā pasaules karā.
Klausījāmies E. Dārziņa “Melanholosko valsi”. Tas bija brīnišķīgi!


7.b klase uzņem animācijas filmu

7.b klase apmeklēja  animācijas darbnīcu Latvijas Kultūras akadēmijas Rīgas Kino muzejā.  Veidojām aplikāciju animācijas filmiņu stop motion (kadru pa kadram) tehnikā. Mums  ļoti patika!
Lūk, musu darbs: Video


2.b klases skolēni iepazīstas ar dekoratīvo mākslu un dizainu

  1. gada 5.aprīlī 2.b klases skolēni apmeklēja Dekoratīvās mākslas un dizaina muzeja mākslas un dizaina ekspedīciju “Orientēties muzejā”.

“Latvijas skolas somas ietvaros” skolēni varēja papildināt savas zināšanas un skolotāja pilnveidot Vizuālās mākslas un Dizaina un tehnoloģijas stundas tēmu: “Mākslas darbi iedvesmo. Kā, iedvesmojoties no mākslas darbiem muzejā vai izstādē, var tos parādīt citos mākslas veidos.”

Gides pavadībā skolēni tika iepazīstināti ar muzeja ekspozīcijām, kā arī tika aicināti iepazīties ar dažādiem materiāliem un to īpašībām. Tika apgūti jauni termini, piemēram, “skice”, “etiķete”, “eksponāts”. Skolēni iejutās mākslinieka lomā un zīmēja dažādus paša dizaina radītus traukus, kā arī skaidroja to pielietojumu. Ar pirkstiem varēja aptaustīt un izjust dažādu materiālu struktūru.

Iesakām arī pārējiem izmantot šādu iespēju – apmeklēt muzejpedagoģiskas nodarbības, kas atšķiras no ikdienas skolu mācību stundām, ko praktizē arī citās Eiropas Savienības valstīs.


6.b klase iepazīst Latvijas Nacionālo dabas muzeju un minerālus

Mēs 19. maijā devāmies uz nodarbību Latvijas Nacionālajā dabas muzejā par minerāliem. Muzeja darbiniece mums pastāstīja par minerāliem un to īpašībām. Mums bija iespēja apskatīt un aptaustīt minerālus. Mēs redzējām selenītu, lazurītu, rozā kvarcu, ametistu un citus minerālus. Apskatījām, aptaustījām,  uzzinājām daudz interesantas informācijas par minerāliem. Katram minerālam ir raksturīgas noteiktas fizikālās īpašības, ar kurām tas atšķiras no citiem: caurspīdīgums, krāsa, spīdums, cietība, blīvums.

Bija iespēja apskatīt arī citas ekspozīcijas: “Latvijas putni”, “Latvijas ģeoloģija”,” Latvijas zīdītāji un kukaiņi”, “Zemes un biosfēras evolūcija”, “Latvijas augi un sēnes”.


Interesantā un jautrā izlaušanās spēle “Blēņas un pasakas”

Rīgas 93. vidusskolā notika vairākas izlaušanās spēles “Blēņas un pasakas”, kuras organizēja Imanta Ziedoņa fonds “Viegli”. 4.a, 5.a, 5.b, 6.a, 6.b un 7.a klases skolēni  piedalījās spēlē ar lielu interesi un sacentās savā starpā un ar citu Latvijas skolu skolēniem, kuri arī bija piedalījušies izlaušanās spēlē.

Izlaušanās spēle atspoguļo 3 Imanta Ziedoņa pasakas: “Putekļa briesmīgie piedzīvojumi”, “Pasaka, kurā dzen un piedzen” un “Uz pasaka”. Risinot dažādus uzdevumus, ir jātiek pie nākamā spēles pavediena un jāpabeidz spēle. Visu laiku vajadzēja domāt un saprast, ko darīt tālāk. Palīdzēja zināšanas, prasmes, kreativitāte – šīs radošās spējas, kuras izpaudās domāšanā, saskarsmē, ideju izstrādāšanā un dažādos darbības veidos.

4.a klases skolniece Ieva raksta, ka nav vārdu, lai varētu aprakstīt šīs sajūtas, kādas bija ceļojot pa šiem labirintiem. Ļoti svarīgas bija komandas kopējās aktivitātes, lai nokļūtu līdz katras kastītes atslēgšanai. Visi bija gandarīti par paveikto, bet diskusijas raisījās vēl ilgi. Skolēnu vērtējums:

“Fantastiski!  Tas bija tik jautri un aizraujoši! Paldies spēles autoriem!!!”

SPĒLĒ BIJA JĀATŠIFRĒ KODU UN JĀATTAISA AIZSLĒGTO KASTI. KATRAI KOMANDAI BIJA SAVI UZDEVUMI.

4.a klase izlaušanos paveica ātri! Mūsu laiks – 72.55

Skolēniem līdzi juta, veiksmes un grūtības pārvarēt palīdzēja klases audzinātājas un skolotāji.

4.a klase: “Tie esam mēs!”


Literārā pastaiga “Matīsa Torakalns”

12. un 10.a klases skolēni maija beigās devas saistošā literārajā pastaigā, kuru organizēja Rakstniecības un mūzikas muzejs”. Ciemojāmies pie rakstnieka Māra Bērziņa un pastaigājāmies pa viņa romāna „Svina garša” varoņu darbības vietām.

Bija interesanti iepazīt Torņakalna apkārtni, mazliet sajutāmies kā tūristi, jo šajā Rīgas daļā neesam bijuši.

Varējām iejusties romāna “Svina garša” galvenā varoņa Matīsa tēlā, vizualizēt savās domās tā laika notikumus.

Literārās pastaigas beigās tikāmies ar romāna autoru Māri Bērziņu un sarunājāmies par viņa romānu un rakstnieka dzīvi un darbu.

Varēja saprast to, ka par rakstnieku var kļūt gandrīz ikkatrs, bet jāņem vērā, ka tas prasīs ļoti daudz mentālās enerģijas.

Un te esam mēs kopā ar rakstnieku Māri Bērziņu pie rakstnieka mājas:

Paldies rakstniekam Mārim Bērziņam, Rakstniecības un mūzikas muzejam un „Latvijas skolas somai”!


Projekta “Latvijas skolas soma” ietvaros, 10.a un 10.b klašu skolēni maijā noskatījās  Latvijas Nacionālā teātra izrādes “Svina garša” ierakstu.
Izrāde veidota pēc Māra Bērziņa romāna “Svina garša”.

“Svina garša” ir izrāde, kas bagātina kultūras pieredzi un  palīdz izprast vēstures notikumus 20.gs. 1940. un 1941. gadā Latvijā nomainās lielvalstu varas, un latviešu puisis Matīss no Torņakalna, kurš nevēlas karot ne vienā, ne otrā frontes pusē, mēģina būt malā. Tas neizdodas. Cilvēku likteņi, dzīve frontes aizmugurē mums lika domāt par vērtībām dzīvē.

Lūk, ko mēs jutām un domājām:

Rihards, 10.a
“Noskatījos izrādi “Svina garša”. Tā šķita notikumiem bagāta, nopietna un emocionāla. Aizdomājos par latviešu likteņiem Otrā pasaules kara laikā. Izrāde labi parādīja tā laika notikumus un patieso ikdienu, kas palīdzēja skaidrāk izprast Otrā pasaules kara realitāti.”

Liene 10.a
“Cilvēku brīvība mūsu valstī un Eiropā šobrīd ir aktuāla, tāpēc līdzjūtības izjūta vienam pret otru ir ļoti svarīga mūsdienu pasaulē. Kā nekad agrāk apzinos, cik svarīga ir suverēnas valsts brīvība.”

 Evelīna 10.b
“ Ekstremālos ārējos apstākļos svarīgi ir dzīvē atrast sev cilvēkus, kam var uzticēties, tas ir bijis svarīgi visos laikos, un pats galvenais ir vienmēr just  līdzi  citiem un nepārvērsties par dzīvniekiem.”

 Alise 10.a
Izrāde ļauj nojaust notikumu patieso traģēdiju. Šajā lugā bija viss –  mīlestība, nodevība, naids, bailes par savu un valsts nākotni. Izrāde lika pārdomāt mūsdienu jauniešu vērtības un rīcību dažādās dzīves situācijās.

 Amanda 10.b
“Man teātra izrāde raisīja emocijas, asaras, kuras citādi būtu izpalikušas. Jā, mirušo skaitu es apzinājos, bet šī bija iespēja gūt cilvēcisko sajūtu, kā tas būtu bijis – zaudēt savu valsti, savus tuviniekus.”

 Norberts 10.a
“Izrāde nebija tikai par vēstures notikumiem, bet gan par cilvēkiem un viņu dzīvi.”

 Keitlina 10.b
“Izrāde bija ļoti interesanta un izglītojoša. Ļoti patika tas, kā aktieri atveidoja savus tēlus un padarīja izrādi interesantu skatītājiem. Ļoti ticami un pārliecinoši.”

Raimonds 10.b
“Izrādes noskatīšanās lika man novērtēt, ka varu būt laimīgs, ka mūsdienu Latvijā šādi notikumi nav iespējami.”