2018./2019. m.g. 2. semestris

2018./2019. m.g. 2. semestris

Iniciatīva "Skolas soma"

6.martā 7.c klases skolēni apmeklēja Rīgas ZINOO centru un devās izzinošā piedzīvojumā par aizraujošo zinātnes un mākslas pasauli. Sagaidot skolēnus, vadītājs mudināja izzināt un pētīt skaņas, krāsas, smaržas, izspēlēt orientēšanās spēli. Jauniešiem bija iespēja radoši sacensties augstākā papīra torņa būvēšanā, tā tverot pasauli atšķirīgos veidos, izzinot to un radot ko jaunu.


Piektdien, 8.martā, 8.b klases skolēni apmeklēja Rīgas Motormuzeju, kur darbojās tehniski radošajā darbnīcā “Elektromotori”. Kā zināms, ar elektromotoriem aprīkoti auto iegūst arvien lielāku popularitāti. Bet kā elektromotors ir veidots? To skolēniem bija iespēja izzināt un eksperimentā no dotajiem materiāliem izveidot pašiem savu homopolārā motora modeli ar stiepli. Nodarbībā skolēni varēja demonstrēt savas zināšanas par enerģijas veidiem un atjaunojamo enerģiju. Eksperimenta laikā jaunieši izmantoja iegūtās zināšanas dabaszinībās un fizikā, kā arī uzzināja daudz jauna, kas noderēs fizikas priekšmeta apguvē turpmāk. 
Skolēni iepazinās arī ar muzeja ekspozīciju, uzzināja dažādus interesantus faktus par autobūves vēsturi pasaulē un Latvijā. Jauniešus izbrīnīja tas, ka elektromotoram ir vairāk nekā 100 gadi un ka cilvēki ar šādiem motoriem aprīkotos auto pārvietojās vēl pirms iekšdedzes auto dzinēju ēras.


8.martā 3.b klases skolēni piedalījās mākslas un tehnoloģiju meistarklasē – vaska wrapu veidošanā un sveču liešanā. “Bee in ” īpašniece pastāstīja par bišu iedalījumu un uzbūves īpatnībām, medus un vaska ievākšanas procesu, tāpat visiem bija iespēja pagaršot bišu maizi un ziedputekšņus, liet sveces un gatavot wrap vaska drāniņu. Sveču liešanai skolēni izvēlējās sev tīkamu formiņu, mācījās nostiprināt degli, ieliet formā vasku un apgriezt lieko materiālu. Tika iepazīts arī sarežģītais vaska wrapu veidošanas process. Skolēniem īpaši patika praktiskās darbošanās process, kura laikā bija daudz jautājumu gan par bitēm, gan svecēm. Pēc ekskursijas gan skolēni, gan skolotāja atzina, ka “Bee in” apmeklējums bija vērtīgs, jo palīdz izprast tēmas dabaszinībās, kas saistītas ar Latvijas dabas resursiem, to izmantošanu ikdienā.


3.c klases un 4.a klases skolēni darbojās Motormuzeja tehniski radošajā darbnīcā. Tur skolēni uzzināja daudz jauna par gumijas īpašībām un to, kā laika gaitā attīstījušās automobiļu riepas. Darbnīcā praktiskajā nodarbībā ar ķīmijas novirzienu skolēni veidoja katrs savu atlecošo bumbiņu. Darba gaitā ievēroja drošības noteikumus un vadītāja norādījumus, sekoja darba instrukcijai, darbojās ar ķīmiskām vielām. Pēc nodarbības bija laiks, kad katrs varēja izmēģināt savu izveidoto atlecošo bumbiņu. Skolēni arī uzzināja, kā ar to rīkoties mājās, ja tā mainījusi formu un savas īpašības.
3.c klases skolēni patstāvīgi devās ekskursijā muzejā. Tur, klausoties skolotājas vai muzeja darbinieku paskaidrojumus, aplūkoja ekspozīciju. Ar lielu interesi iesaistījās un izmēģināja interaktīvos piedāvājumus.
4. a klase gida pavadībā iepazinās ar muzeja ekspozīciju. Ekspozīcijas apskates laikā ieguva apstiprinājumu vairākām tikko mācītajam dabas zinībās par materiāliem un izgudrojumiem.


20.februārī 8.a klase apmeklēja Latvijas Nacionālo operu un baletu. Ekskursijas laikā skolēni paplašināja savas zināšanas par Latvijas kultūras vēsturi, kā arī par Latvijas Nacionālās operas un baleta izcilajiem māksliniekiem. Skolēni tika iepazīstināti ar ēkas vēsturi, uzzināja par to, ka ēka vairākas reizes degusi un tikusi atjaunota. Skolēniem bija piekļuve telpās – darbnīcās, kuras nav pieejamas citiem skatītājiem un kurās veido apģērbu baletdejotājiem un operdziedātājiem. Tāpat bija iespēja mazliet pabūt mēģinājumā, iepazīties ar mūsdienu tehnoloģijām uz skatuves, gaismas un skaņas aparatūru. Pēc ekskursijas, diskutējot par redzēto, daudzi nolēma apmeklēt Latvijas Nacionālās operas un baleta priekšnesumus, jo tad uz notiekošo Baltajā namā viņi skatīsies citām acīm.


Iniciatīva "Skolas soma"

13.februārī 2.a un 2.b klases skolēni skolas zālē skatījās Valmieras drāmas teātra izrādi “Bērns vārdā Rainis”. Izrādes pamatā Jāņa Pliekšāna (Raiņa) literārais mantojums, biogrāfijas un bērnu dienu zemes izpēte ceļojumos un etīdēs. Tā kā pirms izrādes skolēni jau bija iepazinušies ar Raiņa bērnību, lasījuši Raiņa dzejoļus, tad bija aizraujoši vērot, kā notiek ģēnija tapšana, radošā gara iemiesošanās. Tā ir izrāde par puisēnu Raini, kas domāta ne tikai bērniem, bet arī pieaugušajiem. Aktieri izspēlēja visu – Raiņa fantāzijas tēlus un viņu pašu, viņa vecākus un vīzijas, viņa rotaļu lietas un spēļu biedrus.